
Slipp kablar till generator och induktiv givare – här tas alla signaler som behövs direkt från bilens CAN-nätverk!
Inkoppling sker genom att ansluta till bilens CAN-bus nätverk genom CAN Hög och CAN Låg på valfri plats i bilen. Normalt finns dessa lätt åtkomliga på plats 6 och 14 i OBD-porten. Har din bil ett CAN-nätverk, då finns förutsättning för H-CAN att reglera din bil. Detta är gemensamt för i stort sett alla bilar efter -00 och uppåt med vissa undantag. Ibland behöver vi göra en anpassning för att få det att passa i din bil. Det är då kostnadsfritt.
Detta är den säkraste hastighetsregleringen på marknaden. Rätt inkopplad är den omöjlig att manipulera.
Denna regulator skiljer sig mot tidigare modeller på så sätt att den inte bryter fordonet till tomgång vid uppnåd hastighetsgräns, den reglerar hastigheten istället. Det innebär att den efterliknar en fartbegränsare i en modern bil tex. Du kan hålla full gas och låta H-CAN göra jobbet. Regleringen till de inställda hastigheten är ryckfri. H-CAN hanterar även ”ABS-problemet” som man råkar ut för om man tex programmerar om bilens ECU. Med en vanlig ECU spärrning räcker det oftast med att rycka abs-säkringen, för att åtnjuta fri fart. Eller programmera om styrdonet ifrån OBD-porten, vilket också är väldigt vanligt att det går med hjälp av en dator i knät. Detta går ej med H-CAN, som dels är ett utanpåliggande system och har programvara för att hantera manipulation.